info[at]accountable.ro

+40.757.228.760; +40.771.307.608; +40.762.836.468

Aleea Emil Botta nr. 1, sector 3, București

#WeAreAccountable

Proceduri, pași, taxe, documente, legi, modificări, condiții...

Etapele și procedura de radiere voluntară a unei societăți comerciale cu răspundere limitată

indicatoare drum-500x500Pentru radierea voluntară a societății se parcurg două etape și anume dizolvarea și lichidarea voluntară a acesteia și radierea efectivă.

Documentele necesare etapei de dizolvare și lichidare voluntară sunt:
1. Cerere de înregistrare persoane juridice;
2. Decizia asociatului unic sau Hotărârea AGA de dizolvare și lichidare simultană a societății. De asemenea se precizează și modalitatea de împărțire a activelor rămase;
3. Delegația persoanei care depune mențiunea, dacă este cazul (dacă persoana care depune documentația este alta decât unul dintre asociați/administratori);
4. Dovada achitării taxelor legale la Registrul Comerțului.

Termenul de eliberare al lucrării este de 3 zile lucrătoare din ziua în care dosarul a primit număr de înregistrare la Registrul Comerțului.
După eliberarea primei etape se așteaptă publicarea Deciziei asociatului unic sau Hotărârii AGA de dizolvare și lichidare voluntară în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
După trecerea celor 30 de zile de la publicarea documentului mai sus menționat, se poate trece la etapa a II-a de radiere, aceasta în cazul în care nu s-a înregistrat vreo opoziție. În cazul în care s-a facut opoziție, cererea de radiere a firmei se poate introduce după ce a devenit irevocabilă hotărârea de respingere a opoziției (sau, după caz, hotărârea prin care se constată că firma sau asociatul unic a plătit datoriile ori a oferit garanții acceptate de creditori sau a convenit cu aceștia un aranjament pentru plata datoriilor) dar nu mai devreme de termenul de 30 de zile în care pot apărea și alte opoziții.

Documentele necesare etapei de radiere a societății sunt:
1. Cererea de radiere;
2. Certificatul de înregistrare și anexele acestuia (Certificatele constatatoare emise în temeiul art. 17, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 359/2004), în original;
3. Bilanțul de lichidare al societății;
4. Hotărârea (decizia) de repartizare a activelor societății comerciale;
5. Certificat de Atestare Fiscală, obținut de la Administrația Financiară din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat și la contribuțiile sociale;
6. Delegația persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale, dacă este cazul, în original (împuternicire specială în formă autentică, avocațială sau delegație);
7. Dovada achitării taxelor legale la Registrul Comerțului.

Ca și în cazul primei etape, termenul de eliberare al lucrării este de 3 zile lucrătoare din ziua în care dosarul a primit număr de înregistrare la Registrul Comerțului.
După eliberarea documentelor pentru cea de-a doua etapă (Certificatul de radiere si Rezoluția dosarului) persoana juridică a încetat sa mai existe.

Articole populare

Categorii

Accountable.ro
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.