info[at]accountable.ro
+40.757.228.760; +40.771.307.608
Bd. Unirii 64, sector 3, București

#WeAreAccountable

Proceduri, pași, taxe, documente, legi, modificări, condiții...

Operatiunile triunghiulare-tratament fiscal

//
Categories

Conform Codului Fiscal, operatiunile sunt considerate triunghiulare “atunci cand cumparatorul revanzator inregistrat in scopuri de TVA in Romania in conformitate cu art. 153 face dovada ca a efectuat o achizitie intracomunitara neimpozabila pe teritoriul altui stat membru, in conditii similare celor prevazute la art. 126 alin. (8) lit. b), in vederea efectuarii unei livrari ulterioare in acel alt stat membru. Obligatiile persoanelor implicate in operatiuni triunghiulare sunt prevazute in norme.

Exemplu operatiune triunghiulara

O firma constituita in Romania, inregistrata in scopuri de TVA si inregistrata in Registrul Operatorilor Intracomunitari, cumpara bunuri din Polonia (sa zicem) pe care le transporta, pe cheltuiala sa, direct in Germania.

Asta inseamna ca firma din Romania va primi din Polonia factura cu  TVA 0 si va emite catre Germania factura, de asemenea cu TVA 0.

In 390 VIES se va declara doar livrarea in cadrul unei operatiuni triunghiulare si transportul (ca achizitie de serviciu intracomunitar cu taxare inversa).

 

In decontul 300 insa, care este lunar in conditiile operatiunilor intracomunitare, se vor declara:

1. livrarile intracomunitare, la pozitia 1: “Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin.(2) lit.a) si d) din Codul fiscal”;

2. achizitiile, la pozitia 26: “Achizitii de bunuri si servicii scutite de taxa sau neimpozabile”.

3. Transportul iti veti declara achizitie intracomunitara de servicii cu taxare inversa (normala): “Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)”

 

Bineinteles, atat pe facturile de achizitie cat si pe facturile emise trebuie sa fie trecut (si verificat) codul de TVA al partenerului. De asemenea, cumparatorul re-vanzator trebuie sa faca dovada ca a transportat bunurile pe seama sa – cel mai bine folosind o firma de transporturi din tara de destinatie a bunurilor (Germania in cazul nostru).

 

In contabilitate, la achizitii nu veti inregistra TVA:

 

371 = 401

 

la livrari veti inregistra, de asemenea fara TVA:

 

4111 = 707

 

iar operatiunile de transport le veti inregistra cu taxare inversa:

 

624 = 401

 

4426 = 4427

 

Practic, la final, firma din Romania va trebui sa plateasca aici doar impozitul pe profit, 16%.


Leave a Reply