info[at]accountable.ro
+40.757.228.760; +40.771.307.608
Bd. Unirii 64, sector 3, București

#WeAreAccountable

Proceduri, pași, taxe, documente, legi, modificări, condiții...

Modificari privind certificatul de atestare fiscala de la 19 iulie 2012

//
Categories

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 484 din data de 16 iulie 2012 a fost publicata Legea nr. 126/2012 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

 

Legea aproba OG nr. 29/2011 pentru modificarea si completarea OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aducand unele modificari legate de conditiile emiterii certificatului de atestare fiscala de catre organele fiscale ale autoritatii administratiei publice locale.

Potrivit noii legi, se modifica perioada de valabilitate a certificatului de atestare fiscala emis de autoritatile fiscale, astfel incat, incepand cu 19 iulie, documentul poate fi utilizat de contribuabili doar in perioada lunii in care se emite.

Pana in prezent, certificatul putea fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii in care s-a emis, iar in cazul in care acesta a fost emis in intervalul cuprins intre data de 25 a lunii si finele lunii, putea fi folosit pe toata perioada lunii urmatoare emiterii.
Potrivit noilor reglementari, certificatul de atestare fiscala va putea fi utilizat de contribuabili doar in perioada lunii in care se emite, celelalte prevederi fiind eliminate.
Totodata, aceasta lege prevede ca este permis si altor categorii de persoane sa ceara elibererarea certificatului de atestare fiscala de la autoritatile locale, in conditiile in care pana acum documentul putea fi eliberat doar la solicitarea contribuabilului.
Astfel, se modifica art. 113 din Codul de procedura fiscala, care stabilea pana ieri ca “Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, la solicitarea contribuabilului”.

Odata ce legea a intrat in vigoare, art. 113 stipuleaza ca certificatul de atestare fiscala se emite de autoritatea locala la solicitarea contribuabilului sau a notarului, respectiv imputernicitul acestuia, conform delegarii date de catre contribuabil.

Important! Conform Codului de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala se elibereaza de autoritatile locale pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in prima zi a lunii urmatoare depunerii cererii.


Leave a Reply