info[at]accountable.ro
+40.757.228.760; +40.771.307.608
Bd. Unirii 64, sector 3, București

#WeAreAccountable

Proceduri, pași, taxe, documente, legi, modificări, condiții...

Conditii necesare obtinerii autorizatiei de agent de munca temporara

Conform Codului Muncii, Agentul de munca temporara reprezinta acea persoana juridica, autorizata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care pune la dispozitia unor utilizatori, salariati temporari cu care a incheiat in prealabil contracte de munca temporara.

Conditiile in care o persoana juridica poate solicita autorizarea ca agent de munca temporara sunt stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 1256/2011.

Conform acesteia, pentru ca o persoana juridica sa poata obtine autorizatia de functionare ca agent de munca temporara, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

  • sa fie infiintata potrivit legii si sa aiba ca obiect principal de activitate: „Activitati de contractare, pe baze temporare, a personalului conform codului CAEN”;

  • sa nu inregistreze debite la bugetele locale sau la bugetul de stat;

  • sa nu figureze in evidentele cazierului fiscal cu fapte sanctionate de reglementarile finaciare sau vamale, si nici cu cele care privesc disciplina financiara;

  • sa nu fi fost sanctionata contraventional in ultimele 24 de luni anterioare datei formularii cererii de autorizare, pentru incalcari ale prevederilor legislatiei muncii, fiscale sau comerciale. In cazul contraventiilor pentru care exista o actiune pe rolul instantelor de judecata, acestea se iau in considerare numai daca s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pana la data solutionarii cererii de autorizare;

  • constituirea unei garantii financiare in cuantum de minim 25 de salarii de baza minime brute pe tara, plus contributiile datorate de catre angajator bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.